zondag 5 augustus 2018

De boerenkalender




Heey Lieve volgers,

Deze maand gaat mijn blog over de Boerenkalender!
De afgelopen weken heb ik al veel met jullie gedeeld over de kalender. Nu vind ik het ook tijd om mijn ervaring met jullie te delen. Want wat waren de 3 shootdagen toch ontzettend gaaf! Normaal gesproken werk ik als fotograaf veel alleen, maar met de Boerenkalender had ik een heel team om mij heen. Dit maakte de Boerenkalender niet alleen een gave opdracht maar ook een mega gave ervaring. Wat geeft het toch een kick om in een team werken. Samen ben je bezig om er echt iets gaafs van te maken.

Iedere week kreeg ik een draaiboek met de locatie waar wij heen gingen, de boeren die er op die dag waren en de mooie plekjes op de boerderij waar wij konden gaan schieten. Zo kon ik in de aanloop naar de volgende shootdag mij alvast voorbereiden op de aankomende fotoshoots en wist ik wat er was op de locatie.

Op de dag zelf gingen wij eerst met zijn allen de boerderij verkennen en kregen wij alle mooie plekjes te zien. Zo konden wij van te voren al bedenken of wij bijvoorbeeld extra licht nodig zouden hebben en natuurlijk alvast verder fantaseren wat voor gave platen wij in de verschillende locatie’s zagen. Na de rondleiding was het tijd om te beginnen met het 1e model van de dag. Ik werkte tijdens al mijn shoots nauw samen met een styliste en videograaf. Samen zorgden wij er voor dat ieder model een super gave plaat kreeg. En wat gaf mij dit toch een kick om samen te werken met deze leuke mensen! De sfeer op de sets was altijd gezellig en vrolijk. Iedereen had er mega veel zin in de dag om er met zijn alle iets moois van te maken.

In totaal hebben wij op 3 verschillende boerderijen gefotografeerd. Iedere boerderij was weer totaal anders. Met andere dieren en nieuwe mooie plekjes. De boeren en boerinnen van de boerderijen waar wij te gast waren, waren mega gastvrij. Niks was te gek. Als er voor een foto iets verplaatst moest worden dan was dat nooit een probleem. Dit maakte een shootdag extra geweldig. We hadden echt op iedere boerderij zoveel mogelijkheden om mooie platen te schieten dat het nog moeilijk gaat worden om de mooiste uit te kiezen. Meestal hebben wij dan ook per boer verschillende settingen geprobeerd. Waardoor het extra moeilijk wordt om te kiezen want iedere setting heeft wel wat.

Aankomende woensdag komt het hele team weer bij elkaar om een selectie te maken voor beide 
kalenders. Ik ben zo benieuwd welke foto’s het uiteindelijk gaan worden. En dan is het nog even wachten. In okotber komt er een release party waar alle boeren, boerinnen, teamleden en boerinnen van voorgaande jaren naar toe gaan. Tijdens deze party worden de kalenders onthuld en krijgt iedere boer en boerin te zien welke maand ze zijn geworden en hoe de kalenders er natuurlijk uitzien. Daarna wordt het vooral één groot feest met zijn allen. Na de release party zal de kalender officieel te koop zijn. Maar wil jij er zeker van zijn dat jij 1 van de 2 kalenders of beide kalenders als één van de eerste bemachtigd?! Dan kan jij nu alvast een pre-order plaatsen voor de kalender(s). Zo weet je zeker dat jij als één van de eerste deze gave kalender(s) in huis hebt!.

https://deboerenkalender.nl
https://boerinnenkalender.nl
http://www.sharabande.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten